Tu znajdziesz ciekawe informacje,

Tu znajdziesz ciekawe informacje,raporty, newsy o logistyce kontraktowej

Jak odpowiedzieć na wymagania kleintów w kanale e-commerce

powrót

Rynek e-commerce dynamicznie się rozwija, a prognozy na kolejne lata są nadal bardzo optymistyczne. Według szacunków ekspertów wartość tego sektora w 2020 roku przekroczy poziom 64 mld zł. Rozwój e-commerce nie byłby jednak możliwy bez nowoczesnych rozwiązań informatycznych, które znacząco optymalizują czas realizacji zamówień, wpływając na wzrost satysfakcji klientów.

Rynek e-zakupów rośnie w siłę, a wraz z nim zmieniają się również potrzeby internetowych konsumentów. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Trusted Shops (platformę przyznającą certyfikat jakości dla sklepów internetowych w zakresie ochrony zakupów e-klientów) oraz TNS Polska, najczęstsze problemy z jakimi borykają się konsumenci e-commerce, stanowią zbyt wysokie koszty przesyłki (21 proc ankietowanych) oraz niedotrzymywanie terminów dostawy przez e-sklep (16 proc kupujących). Klienci zwracają uwagę przede wszystkim na szybką, niedrogą i wygodną dostawę, we wskazane przez siebie miejsce. Takie oczekiwania kreują powstawanie nowych usług dodatkowych oraz stanowią pewną wskazówkę dla e-sklepów i operatorów logistycznych, obserwujących rynek pod kątem wdrażania nowych pomysłów jak np. tzw. schodołazy, ułatwiające transport wielkogabarytowego AGD czy mebli.

Teresa Bukalska Project Manager naszej firmy podkreśla – To właśnie sami klienci wręcz wymagają od e-sklepów wprowadzenia określonych udogodnień. Rolą operatora logistycznego jest zatem ich jak najszybsze wdrożenie. Nie możemy zapominać, że systemy informatyczne mają ogromny wpływ na obsługę usług dodatkowych. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom IT, firmy logistyczne mogą konsolidować dostawy różnych produktów oraz usług do klientów ostatecznych, co wpływa na optymalizację czasu doręczenia przesyłki, a e-konsumenci mają np. możliwość oddania zużytego sprzętu RTV/AGD do utylizacji, w trakcie dostawy nowo zakupionego towaru – wskazuje przedstawicielka naszej firmy.

Integracja z systemami informatycznymi klientów (zleceniodawców) stanowi jeden z kluczowych obszarów w działalności operatora logistycznego. Dlatego jako firma zapewnia nowoczesne i elastyczne rozwiązania, w oparciu o własne systemy operacyjne oraz integracyjną szynę danych. Obejmują one wymianę informacji poprzez aplikację internetową, webservice czy wymianę plików.

  1.  aplikację -ta opcja umożliwia klientowi z umiarkowanym wolumenem przesyłek, wprowadzanie oraz zarządzanie zleceniami i bazą odbiorców, bezpośrednio w aplikacji online, co zapewnia wygodny dostęp do informacji oraz niskie koszty komunikacji internetowej.
  2.  transfer EDI – umożliwia przesyłanie komunikatów elektronicznych w formie uzgodnionego standardu. Systemy komputerowe zleceniodawcy i odbiorcy są z reguły pod każdym względem odmienne, jednak wymagane jest, aby potrafiły odczytać i zinterpretować struktury danych będące przedmiotem wymiany, co zazwyczaj wiąże się z dodatkowymi kosztami wdrożenia. Jest to istotne dla klientów korzystających z systemów klasy ERP, o wysokim wolumenie nadania i wymaganiach wykraczających poza standardowe rozwiązania
  3. webservice – pozwala  na całkowitą obsługę zleceń we własnym systemie e-sklepów przez klientów ze średnim i dużym wolumenem. Zaletą tego rozwiązania jest bezpośrednia wymiana danych między systemami, niezależnie od technologii, w jakiej powstały. Uniwersalność webserwisów zapewnia wykorzystanie istniejących i szeroko stosowanych technologii tj. protokołu HTTP i języka XML, co przekłada się na oszczędność kosztów w postaci braku konieczności implementacji i wdrożenia dodatkowych komponentów bądź licencji.

Zdaniem Teresy Bukalskiej – Powyższe rozwiązania są jednak dedykowane dla średnich i większych firm, ponieważ wdrożenie systemów informatycznych zazwyczaj wiąże się z niemałymi kosztami, na które niewielkie bądź początkujące sklepy nie mogą sobie pozwolić. Tak naprawdę często stanowią one dla nich barierę wejścia na rynek, który jest bardzo mocno wymagający technologicznie i wciąż się rozwija – dodaje Teresa Bukalska.

Słownik Logistyki Kontraktowej

Co-packing

To trochę jak przygotowywanie koszyków okolicznościowych, tyle że u nas są to zestawy promocyjne składające się z kilku pojedynczych produktów jak piwo, chipsy i orzeszki. Wszystko według potrzeb klienta.

Etykietowanie / Labelling

Czyli każdy z produktów dostaje naklejkę z wymaganą informacją.

Just in sequence

Nasz klient produkujący przykładowo samochody potrzebuje odpowiednich części, w odpowiednim czasie, w odpowiednim miejscu całego procesu produkcyjnego. Tu wkraczamy my dostarczając klientowi wszystko czego potrzebuje prosto na linię produkcyjną.

Just in time

Dostarczamy towar w dokładnie przez klienta określonym momencie niezbędnym dla całego procesu produkcyjnego. Dzięki temu klient oszczędza na magazynowaniu towarów.

Konfekcjonowanie

Tak jak komponuje się bukiety kwiatowe, aby wszystko do siebie pasowało, tak my komponujemy  odpowiedni sposób towary i produkty według wymagań klienta.

Logistyka kontraktowa

To jedna z bardziej zaawansowanych usług świadczonych na rynku TSL. W przeciwieństwie do prostego składowania, jest to długoterminowe i kompleksowe zarządzanie operacjami magazynowymi, a często centralnym magazynem klienta, który zdecydował się na outsourcing usług logistycznych.

logistyka white gloves

Pakowanie towaru i przesyłek ze szczególną uwagą  i przy zachowaniu wysokiej estetyki przesyłek

Magazyn

To tutaj składujemy towary naszych klientów jak szafy, wazony, telewizory, talerze, części samochodowe i całą masę innych rzeczy.

Składowanie towaru

Przechowywanie produktów i towarów to prawdziwa sztuka. Trzeba je umieścić na określonych powierzchniach magazynowych przy optymalnym sposobie składowania. No a potem trzeba je jeszcze znaleźć.

Terminal / cross-dock

To właśnie tam na specjalistycznej powierzchni magazynowej przeładowujemy towary, które podróżują z jednego miejsca w drugie.

WMS (Warehouse Management System)

System informatyczny zarządzania operacjami zawierający zestawienie wszystkich operacji oraz zmian odbywających się w magazynie. Z naszej strony możemy tylko dodać, że to bardzo skomplikowany system.
Zamknij